אודות הלקוח

חברת ותיקה הנמנית על רשת בינלאומית בתחום עיסוקה, בעלת 3 חברות בנות, מעסיקה כ 150 עובדים בישראל.

האתגר

הנהלת החברה ביקשה ל"התניע" מחדש תהליך הערכת ביצועי עובדים והטמעתו בארגון לאחר מספר שנים בהן ניסו מספר שיטות (ביניהן שיטות ממוחשבות ומדידות) למדידת ביצועי עובדים ולמיסוד שיחות משוב. התוצאה: שחיקת אמון העובדים והמנהלים בתהליך וחוסר שתוף פעולה, גילויי אדישות וציניות, אי בהירות ביחס למטרות התהליך ותוצריו ועוד.

מטרת הפרויקט

  1. התאמת תהליך ההערכה (כלי/תהליך/תוכן) לצרכי הארגון תפישותיו ו"בשלותו", החזרת האמון בנחיצות התהליך ובחשיבות התפוקות שמייצר ברמת המנהל/עובד/ארגון
  2. מיסוד והטמעת תהליך ארגוני אחיד ופורמאלי להערכה ומדידת ביצועי עובדים ומנהלים, כמו גם ככלי להצבת יעדים ומשימות לשנת העבודה הבאה, בדגש על תהליכי תקשורת בין עובדים ומנהלים
  3. עבור הנהלת הארגון – ביצוע אינטגרציה של נתונים ומינוף נתוני ההערכה הן ברמה הפרטנית והן ברמה המערכתית

שלבי הפרויקט

  1. שיחות עם עובדים ומנהלים שהשתתפו בתהליכים קודמים למיפוי חולשות התהליך הקיים ולהפקת לקחים
  2. בשיתוף עם משאבי אנוש ומנהלים מובילים – התאמה של כלי ההערכה (השאלון) והתהליך בהתאם לצרכים/דרישות העולים מן השטח.
  3. ביצוע הדרכה ורענון למעריכים בנושאי ניהול שיחת ההערכה, משוב וניהול שיחות קשות, תרגול ומענה לאתגרים צפויים בשיחות ההערכה
  4. בניית התהליך, סיוע בקביעת לוחות זמנים, מעקב ובקרה – לווי מנהלים מעריכים ומחלקת משאבי אנוש
  5. לווי מנהלת משאבי אנוש בגיבוש מסקנות ומשמעויות העולות מנתוני ההערכה – הכנת מצגת וסיכום התהליך בהנהלה
  6. עבודה עם הנהלה בכירה – חיבור ממצאים לתהליכי מאקרו בארגון (הדרכה, פיתוח קריירה, תגמול) והצבת יעדים לשנת העבודה העוקבת.

תוצאות

  • מיסוד תרבות מדידה, משוב והערכת ביצועים בארגון על בסיסו של שיח פתוח, אמון ושתופיות. מתהליך בירוקראטי, חסר תכלית ומעייף ("לסמן וי"), לתהליך המספק משוב משמעותי מבחינה אישית וארגונית.
  • חיבור תהליך הערכת ביצועי עובדים ומנהלים לערכי הארגון ותהליכים אחרים הנוגעים להשגת החזון הארגוני ומימושו
  • עבור הנהלה – המידע שהתקבל משיחות המשוב – מסייע לתכנן ולמקד את חלוקת המשאבים הארגוניים לצרכי הדרכה, פיתוח, ותגמול